BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, January 16, 2009

WHY I STAY SINGLE- last episode




2006 – 2008 antara tempoh masa yang aku kira cukup panjang. Aku rasa macam miserable.Rasa yang paling teruk aku rasa kosong. Aku lebih rela habihkan masa dgn kj n i n really enjoy. Tapi bila balik umah hanya rutin-rutin yang biasa saje. Takde yang berubah. Cuma aku bernasib baik ada anak buah yang comel-comel dan adik-adik yang nakal.Kurang skit rasa yg meserable tu. ......Namun aku rs ke”meresable”an tu berpanjangan tanpa henti.Ada masa aku rasa teramat marah pada diri sendiri. Aku marah kerana aku terlalu sayangkan dia yang aku mengorat di dlm bas dulu. Aku marah kenapa aku masih sayangkan dia walaupun galang gantinya aku rasa lebih baik dan sempurna, lebih memehami dan lebih menghargai aku. Jadi secara rasminya aku telah istiharkan aku gila,gila sepenuhnya. Aku rasa Azni kat Wad Psikitri pun xda ubat nak bagi.
Akhirnya aku duduk bertafakur dan mencapai satu konklusi yang agak sukar aku rumuskan iaitu ”AKU TAKUT PADA COMMITMENT”. Ya aku takut pada commitment. Aku lari dari orang yang ingin dekat dengan aku dan kejar orang yang tidak mahu ber komitment pada aku.Dalam tempoh masa itu aku banyak mengenali lelaki dan jantan. Penolakan aku lakukan biasanya lebih pada sidang terhormat.Aku cakap aku nak jalan jauh-jauh tempat takda org kenal, aku xpandai nak bercouple-couple dan satu masa aku cakap aku sayang nak tinggalkan umah sewa comel aku.Pengisytiharan ini mengesahkan aku mmg giladan semestinya bodoh.Maybe i’m too pickyor maybe i low self esteem. Itulaa antara kesimpulan yang aku buat sepanjang aku dok jiwang tengok cita Le Belle.THAT’S WHY I’M STILL SINGLE.

2 comments:

jemarisepi said...

yang..selalunya mmg begitu..apa yg kita ingin kan x sellau nya kita akan dapat..kalu dpt pun makan masa dan pelbagai ranjau yang kita kena hadapi sayang..

Kekadang juga dari KEBODOHAN kita dan KEEGOAN kita,kita akan lose semuanya..

Huhhhh....kehidupan mmg begitu..apa pun FIRST,kita kena sayang diri kita sebelum kita gatal2 nak sayang org lain...

Anonymous said...

Hidup ini penuh dgn dugaan.. adakalanya kita x terduga ianya akan berlaku...
Apa yang kita akan buat pasti berkait rapat dengan komitmen...
so apa pun terpulang pada akak sendiri.....