BLOG KE-2 - WEDDING

Wednesday, March 18, 2009

KEPUTUSAN

Waiting call....

Malam tadi Si Dia Kejar xDapat sent msg buat pertama kalinya setelah beberapa hari menyepi. “Senyap je. Gi mana”.Balasan dari Cik Cookie simple je. Takda yang menyesakkan jiwa. “ Ada. Tak pergi mana-mana. Pergi keja balik keja”. Dan lepas itu takda lagi msg penyambung cerita untuk tanya itu dan ini seperti kebiasaan. Dan Cik Cookie pun dah taknak amik tau. Kalau dulu Cik Cookie akan buat-buat majuk tunggu nak dipujuk, kini lantak laa apa nak jadi. Cik Cookie tak nak amik tau. Ada Cik Cookie kisah??Dalam bahasa mudah. Biarlaa......

Tapi hari ni Cik Cookie rs panas hati. Seolah-olah Cik Cookie dimainkan Si Dia Kejar xDapat. Adakah Si Dia Kejar xDapat ni nak balas balik apa yang Cik Cookie buat kat dia dulu? Pastu olok-olok ajak Cik Cookie kawin??Atau Si Dia Kejar xDapat nak main tarik tali ngan Cik Cookie yang kebiasaannya kalau bermain tarik tali Cik Cookie yang akan menyerah kalah dan berundur tanpa berpaling kebelakang lagi.Hmmmmm.....

Jadi keputusan yang mudah Cik Cookie amik Cik Cookie kena call Si Dia Kejar xDapat. Senang kan?? Tepat 1305, Mar 18, 2009 Cik Cookie telefon Si Dia Kejar xDapat.PENJELASAN yang Cik Cookie nak dari dia.Biar terang dan benar dari mulut dia sendiri. Takde berselindung lagi.Bila Cik Cookie bertanya Cik Cookie ada buat salah ke tak dan Cik Cookie mintak maaf kalau ada, Si Dia Kejar xDapat cakap takda. Aduhhh, apa yg ada dlm kepala dia nih sebenarnya??Jenuh Cik Cookie pikir. Takda jawapan yg dapat Cik Cookie nak cari. Cik Cookie tau lelaki tak suka didesak tapi suka mendesak tapi kenapa Cik cookie rasa seolah-olah Si Dia Kejar xDapat nak main tarik tali ngan Cik Cookie. Kalau betul Cik Cookie ada buat salah bagitau dan kalau kesalahan dulu jadi ukuran Cik Cookie dah minta maaf berjuta kali. Cik Cookie akui semua tu salah Cik Cookie dan Cik Cookie mmg akui Cik Cookie khilaf dalam membuat keputusan. Ada dendam ke dalam hati Si Dia Kejar xDapat?

Setelah lama di telefon Cik Cookie buat keputusan yang mudah dan menguntungkan kedua belah pihak walaupun hakikatnya Cik Cookie akan lebih terjerut memendam rasa.
” Saya nak balik Kelantan minggu depan. Jadi Mar 28,2009 kita tak boleh jumpa. Saya ada hal yg perlu diuruskan. Harap awak faham dan saya nak kita bagi masa kat diri masing-masing untuk fikir apa yang kita perlu lakukan. Saya rasa awak xpatut buat sy tertunggu-tunggu seolah-olah saya mendesak awak untuk memberi kata putus. Saya tak kan cari awak dan awak xkan cari saya sehingga kita dapat kata putus apa yang perlu kita buat. Bila awak rasa semua dah ada jawapan awak call saya. Saya xsuka kalau ada masalah tak nak dibincangkan dan awak pulak berharap saya seolah-olah tau masalah yang awak lalui. Kalau kita xbincang dan awak pulak tak mau ceritakan macamn saya nak tau dan faham. Dan saya tau semua ini melibatkan orang tua dan orang tua saya sudah mengetahui tentang rancangan kita dan sekarang terpulang pada diri awak. Saya takkan cari awak”.

Dan balasan dari dia seolah-olah tidak menjamin apa-apa buat Cik Cookie.
” Baiklah. Nanti saya bagi jawapan. Esok saya ke Kem Asahan, Melaka ada latihan menembak sampai minggu depan”.

Pendek, senang dan ringkas. Sakitnya hati Cik Cookie. Cik Cookie harap ada bantahan dari Si Dia Kejar xDapat agar kami blh terus berhubung. Alih jawapan macam tu yg Cik cookie dapat. Amik ko Cik Cookie. Sombong sangat.....
Tapi Cik Cookie sedih sangat.Sangat Sedih.
i feel lonely...


---->>Rasa bersalah pun ada........



No comments: