BLOG KE-2 - WEDDING

Thursday, March 19, 2009

Sahabat....

Balik keja malam tadi stress sangat. Jiwa kacau gitu. Nak-nak je aku mkn Hello

peridol. Biar hilang sume masalah terutama masalah ngan Si Dia Kejar xDapat. Pening kepala Cik Cookie smlm. Macam bom masa yang nak meletup. Belah kanan lak tu. Nak pitam pun ada tapi Cik Cookie kuatkan diri gak. Malu laa kalu pitam ngah jalan sesak smlm. Balik keja semlm Cik Cookie buka fridge nak mkn ice cream. Xda???Alamak lupa. Ice-cream dah berzaman abih. Kalau mkn ice-cream stress blh krg. Especially Vanilla flavor @ Yum. Sedapnyeee……

Jadi langkah paling bijak Cik Cookie wat Cik Cookie g mandi. Cuci rambut bersih2 dan mandi lama2. Pastu igt nak wet rambut tapi mcm sindrom kemalasan dah mula menular. Ni yang jadi masalah Negara. Jadi Cik Cookie bentang gebar depan TV , TIDUR. Jenuh pusing kiri kanan xmau gak mata tutup. Cik Cookie rasa cik Cookie kn cakap ngan seseorang. Yea, seseorang. Pilihan Cik Cookie xlain xbukan kawan jantan Cik Cookie yang ada kat Port Dickson. Dia laa satu-satunya manusia yang tempat Cik Cookie mengadu semua masalah Cik Cookie. Tempat Cik Cookie kongsi kegembiraan Cik Cookie. Dan tempat Cik Cookie sumpah seranah nak marahkan seseorang. Dia akan dengar dengan penuh setia tanpa keluhan. Bagi Cik Cookie dia ialah pilihan tepat untuk menjadi sahabat yang paling setia.

Cik Cookie call Sahabat Cik Cookie. Seperti biasa dia pasti angkat klu nm Cik Cookie kuar kat screen hp dia. Tidak pernah sekali pun Sahabat menghampakan Cik Cookie. Dia mesti angkt tepon walau dia sibuk sgt, ngah gaduh ngn bos dan stress ngan keja. Dan seperti biasa bila Cik Cookie mula je bersuara dia dah dapat tangkap yang Cik Cookie bermasalah walau hakikatnya Cik Cookie xbagitau dia. Mmg kami ada chemistry sebagai sahabat sejati. We are “sekepala”. Begitu gak kalau dia ada problem dia akan call Cik Cookie dan Cik Cookie tau dari suara dia walaupun dia tipu bermacam cara nak tutup cam gelak-gelak Mak Lampir giteww.

Cik Cookie mula bercerita apa yang berlaku antara Cik Cookie dengan Si Dia Kejar xDapat pada Sahabat semalam. Dari Si Dia Kejar xDapat xcontact dan kes Cik Cookie call minta penjelasan dan wat keputusan. Bla,bla,bla,bla……dan sampai satu saat Cik Cookie menangis, menangis dan terus menangis dalam bercerita. Dan Sahabat seperti biasa dia akan biarkan Cik Cookie menangis sepuas hati. Dia akan terus biarkan sampai Cik Cookie berenti seperti layaknya seorang bayi dapat botol susu. Dan dari situ dia mula memberi semua pandangan, halangan dan kekangan yang Cik Cookie hadapi Semalam, Hari Ini dan Esok. Dia memberi semangat dan menghabiskan masa dia mendengar Cik cookie bercerita.

Katanya seorang Sahabat

“ Dia dalam situasi keliru sebetulnya. Dengan apa yang dia lalui setelah kau buat dia macam tu, dia telah ciptakan 1 permainan untuk kau. Dia nak main tarik tali dan nak ko rs lalui apa yg dia rasa. Mungkin dia masih terasa lagi sakitnya. Trauma giteww..Lelaki xkan mudah lupa apa yang ppuan buat kat dia.Ko kn igt tu”.

“Apa aku nak buat,Onn?”

” Ko buat mcm biasa.Jangan jarakkan diri ko dengan dia. Kalau dia xcontact ko. Ko contact dia. Kalau dia xnak cakap, ko yang cakap. Ko citalaa apa ko buat hari ni. Ko hubungi dia samapi satu masa dia akan rindui ko balik. Biar dia tau ko take care orgnya. Laki ni senang je. Bila ppuan take care, dia akan sayang”.

Dan Cik Cookie dah xdapat dengar lagi apa Sahabat ni bagi nasihat sbb Cik Cookie ngah sebak gila menahan sendu. Telinga berdengun dan mata berpinar. Dan sampai satu masa Cik Cookie cakap

“ Biarlaa apa nak jadi”

Dan seperti biasa Sahabat

“jangan menyerah kalah. Mana Sahabat yang aku kenal dulu kuat semangat”.


---->>Makan penadol




5 comments:

jemari-sepi said...

hai nok...

jemari faham..sabar 2 senjata hati tau...
jemari sokong kata kwn ko tu yang oii...lelaki mmg tak mdh melupakan apa yg berlaku atas dia pulak2 dari org yang dia sayang..tapi ia akan reda bila org yg kecewakan dia adalah org yang dia sayang dan tak pernah lupa dia dan sentiasa menyayangi dia..Contoh dah ader kan...
Apa yang baik amik...

Kawan lelaki tak sama dengan kawan pompuan dik..Jemari pernah bagitahu kan,sooooooo....pedulikan apa yang nak di kat...

Pasal Si Dia Kejar xDapat tu,bagi dia masa..insyallah yang.....jemari mendoakan yang terbaik buat ko...

nabilah_2908 said...

hrumm...mmg penat..letih n sakit if kite dok fikir kn pasal lelaki nie...

sabar jer la..kuatkn semangt..if ade jodoh x kemana..

cheer up sis.. :)

cookie devine said...

JemariSepi,
Tipah sedih nokk.nasib baik ada gak Mc D nak mkn.Sedih gilos. Ni pun rasa sentap lg.hukhukhukhuk..

cookie devine said...

Nabilah My Dear,
Cik cookie mmg sentap ngan Si Dia Kejar xDapat. nak2 je baling ngan lesung batu klu ada depan mata. nak main tarik tali pun agak2 laa.

lisa said...

hai cik cookie..
sbnaqnya nk habaq mai nih..
klu teringin nk wat personal loan ngn bnk rakyat leh ar contac number lisa nih..
prefer 4 govermnt...
k la per2 blh lah bertnya:
03-80238999
0166800411