BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, August 14, 2009

..::Polis Iteww::..


Semalam teman rapat Cik Cookie mengalami kesedihan yg melampau akibat cinta dan sayang.Jadi Cik Cookie mengambil peluang untuk mendengar masalah dia.Mungkin Cik Cookie tidak boleh memberi pandangan yang baik tetapi Cik Cookie sudi pinjamkan telingan cantik Cik Cookie nih untuk mendengar masalah dia.Tidak adil rasanya Cik Cookie tidak berada di sisi dia di saat dia memerlukan Cik Cookie sedangkan waktu susah Cik Cookie dia org yg pertama hulurkan bantuan.

Jadi Cik Cookie bawak dia ke kwsn perumahan yg ala2 sunyi sepi.Haruslah sunyi sebab dah kol 11lbh.org dah tido esok kj.Perlahan2 Cik Cookie parking keta di bawah pohon nyiur nan tinggi menjulang dan diterangi oleh cahaya lampu jalan yg segan mati tak mau terangnya.
Sambil mendengar luahan rasa hatinya, Cik Cookie turut mengalir airmata nan suci ini.Sedih sangat.Nak tolong rs xmampu kerana tiada kudrat n keupayaan.Cukup sekadar mendengar.Menangislaa dia sepuahati tapi Cik Cookie tau tangisnya akan berpanjangan dalam hidupnya selagi tidak menemui keputusan yg hakiki.
Dalam dok mendengar cita dia, tiba2 2biji motor berenti sblh keta Cik Cookie.Terperanjat beruk Cik Cookie.Polis 2org yg ala2 ensem n macho menyuluh ke muka Cik Cookie sebaik sahaja Cik Cookie buka tingkap keta.Seorg India dan seorang Melayu.

Polis India : Buat apa dalam gelap nih?

CC : Kwn saya pts cinta, putus harapan.Dia nangis sebab sedih.Bla....blaaa...blaaa

Polis India : Jangan nangis.Buat rugi..Dah ....Jangan duduk dalam gelap.Cari tempat yg cerah.Kat rumah ke.Nanti kena samun.

CC : Saya dah kena samun,encik.

Polis India : Biar betul.kat mana?

Polis India memandang tepat ke arah Cik Cookie.Mata dia membuntang bulat.

CC : Kat sini(Cik Cookie tunjuk hati Cik Cookie).Encik, yang samun hati saya.

Polis India tu terkejut dan terkesima giteww.Haruslakan aku cakap dia samun hati aku.Dia memandang Polis Melayu tuh.

CC : Saya xminat Melayu.Saya suka India.Bf saya dulu Cindia.Kitorg clash sebab religion.
(Berani mati CC ngayat.Xda malu2 dah)

Polis Melayu macam malu giteww.Start motor menuju ke arah depan.Macam menyampah tgk kegedikan Cik Cookie dpk ngorat Polis India tuh.

Polis India : Religion 50-50 laa sekarang.Mana telefon no?
Align Left
CC : Alamak, saya malu nak bagi.

Pulak dah......


18 comments:

mamai said...

wah nie baru terror...agak-agaknya boleh dipraktikkan masa nak kena saman tak

TerubukMasin said...

pesal lu malu2 lae nk bgi..bgi je la..:P

Monkey D Luffy said...

aiyak

gedik2

nabilah_2908 said...

wah...direct terus....hehehe... :)

cookie devine said...

TM,
i perempuan Melayu terakhir k.Harus malu2.

Luffy,
gedik aku jap je.pastu cam aku blh jd malu sendiri.

Nabilah,
cuak gak sbnrnya.

sharamli said...

ada jgk mcm tu erk...hu3

cookie devine said...

sharamli,
Cik Cookie menggatal malam tuh.ngehngeh..

missdiya84 said...

ngeee... :) selambe gile ah cik cookie.boleh tabik springg nih..huhu

takpe yang penting mencube

cookie devine said...

Puan Nad,
Haruslah CC bg diskaun waktu tuh.

Yg ptg mencube.btl tuh.

BUJANG SUSAH said...

Semoga Allah temukan jodoh anda dgn jejaka impian anda.. insyaAllah..

BUJANG SUSAH said...

baru igt nak ngorat cin cookie.. dah dpt pakwe india rupanya..

Razman said...

haha..aku nak jadi india gak la kalau sume perempuan taste mcm ko..

cookie devine said...

Abg Bujang,
Cik Cookie single ok.Itu waktu menggedik ok.

Razman,
hakikatnya Cik Cookie xsuka ok.

BUJANG SUSAH said...

oo yer ke... bila nak dtg minang saya..?

cookie devine said...

Abg Bujang,
erkk....aku terkedu.

Kap said...

aiyak!!

cookie devine said...

Kapten,
hehehehhee....

rockmetaller said...

so cmne skrg dgn polis itteeww?