BLOG KE-2 - WEDDING

Monday, August 31, 2009

..::Mari kita kongsi Cinta Violet::..

Ada org mintak tlg.
*
*
*
Nak tolong ke x?
*
*
*
Nak tolong ke x?
*
*
kena tolong sbb Cik Cookie baik.Sangat baik.Hhehehehe.
Alkisahnya ada budak tecik mtk tolong ngn Cik Cookie.Nampak gaya masalah nih mmg sgt kritikal pada siapa yg pernah lalui.Salah sorgnya Cik Cookie laa yg pernah merasa pahitnya ditipu oleh org yg sgt kita syg.
Betul kata org,
" jika kamoo syg kpd sesorg tgglkan sedikit rs benci buatnya.Kerana sekali syg kamu dikianati, semua syg dan cintamu mati.Dan apabila cintamu mati sgt ssh utuk diubati."
Chewaahhhhh....Berpalsapah Cik Cookie.Tapi itulaa hakikatnya kepada mereka yng sering tersungkur dalanm diari percintaan.Kita selalu letakkan harapan yng tinggi pada org yg kita sayang.Dengan harapan dia adalah peneman kita di kalangan sunyi, bahunya sebagai tempat menghilang nangis dan senyumannya penawar hati.(Nampaknya topik kali nih Cik Cookie knserious skit).Seriouskah aku?Sape knal Cik Cookie diorg tau Cik Cookie menjadi sgt serios dlm 1,1 perkara.
Buat Violet, kamoo masih muda.Sangat muda utk menangis kerana seorg makhluk bergelar lelaki.Perjalanan hidupmu masih panjang.Cinta kepada lelaki yg tidak menghargai diri kita adalah sesuatu yg merugikan.Baik airmata tu kamoo gantikan dengan airmata kegembiraan didalam hidup kamoo.
Tidak semestinya bercinta 4tahun dia adalah lelaki yang kamoo akan naikkan darjatnya sebgai suami kerana kita maklum lelaki yg kita dambakan adalah lelaki utk dijadikan suami bkn part time BF.hehehehe...mgkin terlalu muda buat kamoo tapi itu yg kamoo selalu fikirkan kan?
Bagi Cik Cookie kamoo sudah cukup bertuah kerana masih belum terlambat utk menemui cinta baru.Cuba bayangkan kalau kamoo sudah hidup bersamanya dan dia bertemu dgn perempuan lain.Apa kamoo rasa?Lagi merana stakat kamoo pts cinta.Untuk menghadapi masyarakat luar lagi menyakitkan.Ada yg kapel bgi nak rak tapi xberikat pun.
Jadi buat kamoo Voilet yg Cik Cookie sayang, jgn mencari cinta, biar cinta yg cari kita. Jangan kamoo merana kerana putus cinta tetapi raikannya kerana kamoo sempat merasa nikmat bercinta di alam remaja kerana zaman remaja adalah zaman yg indah.Cinta xsemestinya bersatu.


21 comments:

violetless said...

thanks akak...thanks ey...sy malu kat kawan2 kak...sy tak brani nak buka selimut takut kawan sy nmpk sy nangis teruk...timaseh sekali lagi ey..

cookie devine said...

Violet,
itu hya pertolongan kecil dr kakakmu.teruskan hidup.Masih ramai yg syg kamoo.

jemarisepi said...

HUHHH....AKAK TUMPANG SEDEY..AKAK MEMAHAMI...LUMRAH SEMUA TU...
AKAK SETUJU NGAN KO NOK...KO BOLEH JADI DOC chenta SKUNK EK..

BUAT VOILET,KAMU KENA COOL SKUNK..KENA KUAT..KENA PK BAHAWA KAMU X RUGI DI TINGGALKAN SKUNK..
KAMU HARUS LEBIH BIJAK MENGHADAPI ARI AKAN DTG YG MASIH PANJANG UNTUK KAMU..
KAMU BANYAK MASA LAGI SYG...

cookie devine said...

Jemari,
Cik Cookie kan ngh polin in lap skrg.Harus bijak berkata2 utk goda menggoda.huhhuhu

cookie devine said...

Jemari,
Cik Cookie kan ngh polin in lap skrg.Harus bijak berkata2 utk goda menggoda.huhhuhu

sharamli said...

bt0l2..
tp..kadang2 benda tu xleh kawal kal0 kita dh syg sgt2..mmg 1oo%

xdenya nk benci2...last diri sndirik yg sakit..

cookie devine said...

sharamli,
kenangan lama terusik kembali..

Nedy Nadia said...

betol2..
carilah orang yang sayang kite lebih dari kite sayang die..
hehehhe

oranglidi said...

kawen trus

cookie devine said...

Nedy,
btl kamoo ckp tuh.cr org yg sayang kita lbh.

oranglidi,
Cik Cookie mmg nak kwin terus je pasni.

Paan said...

Saya tengah single.

Eh?

Firol said...

wahhhh..lepas ni aku kalu benci org letak sikit syglah....huuu

cookie devine said...

paan,
g laa knal2 ngn violet.

Firol,
tol tuh.jgn terlampau benci sesorg.lm2 leh syg.igt...

Monkey D Luffy said...

jgn riso ler

ada gak pengganti tu

mamai said...

masih muda ada banyak lagi masa cinta tak ke mana dia ada bersama-sama.

gagal hari ini bermakna cinta akan indah esok hari

et said...

tenang2..da rse..saket..xper, amek mase yea cik violet..

rumusan arini: cik cookie sgt prihatin..syg cik cookie..^^

missdiya84 said...

jgn risau cik violet..cinta tu dtg dan pergi..perjalanan masih panjang..

ape yang cik cookie cakap tuh sume benar2 belaka..dr kawen ngan org yang curang watpe..mesti kite dijodohkan org yang terbaik untuk diri kite..so dun worry

Cik Skaf said...

huhu.. dah lali dgn putus cinta, ditinggalkan, meninggalkan, terpaksa tinggal pergi.. dah merasa semua. Jadi buat adik yg putus cinta tu, nak menangis boleh, nangis lah, kalau x nangis, itu namanya hati dah mati, tapi jgn lama sgt menangis, 2-3 hari cukup. lepas tu bangun balik, jadikan ini semua mcm "batu2 kecil yg kaki adik tersepak" sepanjang perjalanan hidup.

imHepPie said...

to voilet..

sabo la eh..kalo dah camtu, xyah diharap laki mcm tuh...insyaallah ada yg labeh baek utk kamoo...penah jgk kena cmnih...tpi kita tau..Allah Maha Adil rite???ada hkmah neh..byk2 doa oke...

♥ayudeadwish♥ said...

kalau cik cookie baek, tlg wat tag yg i bg tu eh.. maceh~~

NURA said...

salam sobat
setuju banget,,dengan postinganya nich..
kalau mencintai tinggalkan rasa bencinya. agar cinta tidak mati dan ngga luka dihati.

selamat menunaikan ibadah puasa.
salam kenal dari NURA.