BLOG KE-2 - WEDDING

Monday, September 7, 2009

..::Aku ada pasangan hidup sendiri.... ::..


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada.....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa.....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu....aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada...........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

--->>Harap tidak lupakan ibu.Jangan lalaikan aku hal dunia.

8 comments:

missdiya84 said...

pengorbanan ibu sangat besar..tak terbalas rasanya..

syurga itu di bawah tapak kaki ibu..bila kita buat ibu kita tersenyum dan senang hati,hidup kita ni akan di berkati oleh Allah s.w.t..insyallah

oranglidi said...

hbatnya kasih ibu.

mizz saifa said...

sayang ibu.. hati bekata sayang.. tapi jarang nak luahkan..

dgn pakwe?/awek.. hari2 berkasih syg.. luv u.. miss u.. kalau sehari tak ckp sayang mmg x sah..

~realiti.. huhuhu

sharamli said...

rindu maak..

bila kita tgk drama ke..kita akan kutuk habis2an 0rg yg xpandai jg mak dy...
tp kita sndirik...........

sem0ga kita jdik anak yg mcm tu..amin...

Wanita Itu said...

walau baru balik jumpa mami

tapi rindu sentiasa di hati

mamiiiiiiiiiii

♥ayudeadwish♥ said...

erk! no komen~~ tak tau

mamai said...

aku rela semuanya

Razman said...

mcm dah susah bru igt tuhan..bila happy jd setan.. peringatan utk diri aku sendiri..