BLOG KE-2 - WEDDING

Saturday, September 5, 2009

..::Wanita Cantik::..

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"
"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan
oleh ayahnya.
Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa,
tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."


"Kau tahu:

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya " tempat dimana cinta itu ada."

--->> Bangga dilahirkan sebagai perempuan

24 comments:

messyremo said...

thanx for sharing kak~

sharamli said...

sem0ga kita jdik wanita yg baik....

imHepPie said...

bsyukur mnjadik sorg pompuan...alhamdulillah..hihi

ZARA 札拉 said...

Dulu ku pernah berlakon dalam cerita di atas ketika di matrikulasi~

memang asyik..dan aku berlakon menjadi ayahnya~

=p

jemarisepi said...

SKER PADA AYAT AKHIR TU...
"kecantikan wanita harus dilihat dari matanya,kerana disitulah terletak pintu hatinya..tempat di mana cinta itu ada"

SESUNGGUHNYA AIRMATA BUKAN SEGALANYA SENJATA SEORG WANITA TP AIRMATA JUGA ANTARA LUAHAN RASA YG TERSIMPAN DI DALAM HATINYA..

Firol said...

Pernah dengar tak cerita zaman nabi..lelaki yang suke mata???

LEbih kurang cmni...

pemuda ni tertarik pada wanita kerana mata...dia cakap kat wanita tu..

akibatnya wanita tu korek biji mata bagi kat dia....sebab tertarik pada mata..ambillah mata


lebih kurang camtulah..ada citer ni

Firol said...

try cari citer tu....

cookie devine said...

messyremo,
sharing is caring

sharamli,
giteww laa harapnya.kita yg terbaik.

imHeppie,
wajib bersyukur tuh..

Zara,
CC Nrrtor jork.

jemarisepi,
menagis laa jika itu melegakan kita.jiwa kita halus.aisyman

firol,
ada bc cita tuh tp ingta2 lupa.

cookie devine said...

messyremo,
sharing is caring

sharamli,
giteww laa harapnya.kita yg terbaik.

imHeppie,
wajib bersyukur tuh..

Zara,
CC Nrrtor jork.

jemarisepi,
menagis laa jika itu melegakan kita.jiwa kita halus.aisyman

firol,
ada bc cita tuh tp ingta2 lupa.

mizz saifa said...

Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

~wanita mudah menangis sbb hatinya rapuh :)

.::noriko::. said...

sy pena bc tntg ni..
wanita mmg istimewa..=)

Rachel said...

Berkunjung sobat,
Begitulah wanita dengan berbagai perniknya.
Btw, ada award untumu sobat. Diambil ya.

Pais Chaos said...

susah gak klau pompuan suka pakai cermin mata gelap!!

Paan said...

Susah jugak kalo awek asek menangis. Even terpijak taik ayam pun. Aiyo...wa fenin la...

abang besi said...

cmtu upenye..tq cik cookie sbb bgtau...

=)

mamai said...

untungkan jadi perempuan

aRien de GreaT said...

ee..suka la cik cookie bca ni..kite ni dh la mudah trsntuh n nangis..at least skunk dh de reason nk jawab...heheh

missdiya84 said...

sgt2 bangga menjadi seorang perempuan..

ayie said...

mmmmm
x tau nak komen apa bila baca entri nih.....
mmg betul...
ketabahan sowang wanita tu kadangkala melebihi seorang lelaki...
>:: ''iman seorang lelaki tak lengkap tanpa wanita di sisinya(berkahwin)''
>:: ''jika lelaki itu burung...isteri itu adalah satu sayapnya....
tanpa satu sayap itu...mana mungkin untuk terbang...''

anaklaut said...

salam..

terima kasih singgah anaklaut.:)

oranglidi said...

kemuliaan wanita trletak kepada sejauh mana dia melaksanakan perintah Nya n sejauh mana cinta padaNya diutamakan.. begitu juga lelaki.

ukuran di Mata Tuhan, TAQWA..

aik? macam ceramah pulak wa ni. hahaha!

hang nadim said...

salam...aku pulak menyokong semua komen-komen diatas.

abu muaz said...

saya tak nak komen disini kerana masih menangis teringatkan along.

Wanita Itu said...

wanita cantik?

owh terima kasih..

**nada perasan hahahhaha

sedarkan aku

sedarkan aku heee