BLOG KE-2 - WEDDING

Sunday, September 27, 2009

..::Mercun::..

Hari raya tanpa mercun ibarat irama tanpa lagu.
Maka hari raya hari tuh mercun berjaya diseludup dari seberang ngn sampan PAK NGAH SETAPA dari Narathiwat.
Bekalan mercun tahun nih kurang dari tahun lepas.
Namun bekalan masih mencukupi sehingga sebulan raya.

Antara bekalan mercun hari raya.Ini hanya 2% sahaja yg berjaya dibawa keluar dari bekalan stor
Yang ada mercun jet, bunga api kucing, mercun 18das, bola, telur dan beberapa jenis bunga api kaler2


Tokey mercun hari raya. Muhammad Ilham Shaqir a.k.a Pak Do.
Merenung masa depan yang kelam kerana mercun2nya dibakar oleh sekutu2nya.


Sarah Enaniey a.k.a Kakak selaku assistant tokey mercun.


Sekutu terdekat Pak Do iaitu adik Cik Cookie, Wan Muhammad Izzyad Maliki.
Berjaya merampas 1/2 daripada bekalan mercun Pak Do.

15 comments:

mamai said...

raya tanpa merecun serupa tak raya...tapi awas jangan raya kat spital...kerana raya duit mercun beratus abis adussss

Cicada2nd said...

main mercun ye...
anak2 buah aku dah x main mercun sangat. abg aku taknak beli sbb tgk cara derang main tahun lepas mcm bakar buang je.

Wanita Itu said...

oit ni buleh bukak kodai nih hee

et said...

ahaha..muke pk mse dpn uh paling x tahan..hik3..

sye men mercun pop2 jer..huu~

abang besi said...

hahahaha.,,,komplot di musim perayaan..hahaha....klaka la entry nie..hihi...ati2 men mercun..bahaya wo..main meriam besi mcm abg besi...lg besh....hahaha...

en_me said...

sonoknyerr men mercun ghitewww..

pakcik kordi said...

ceh abg besi...selalu nyibuk kt blog org...dh la selalu menyakat pakcik kordi...pakcik kordi tk puas ati btl la...tensen la dgn lu abg besi!cik cookie jgn lyn angt abg besi..nt kena sakat mcm pakcik jugak....tp pakcik kordi ttp cool...

err..mercun ade lg?bak la 8...nk main nie...thn ni tk main mercun pon...

aRien de GreaT said...

cik cookie..njoynyer main mercun..arien kt umh apartment ni xde nyer nk main mrcun..xde tmpat..uhuk2

Cik_daya said...

tahun nie acara main meriam berjalan lancar sebab toke nyer berraya umah nenek.. hehehe..
best tu... da men mercun..
tapi kena hati2x laa kan

Firol said...

hahaha...memang baru true raya kalau ada seisi bahan letupan

nabilah_2908 said...

siap ada pembekal mercun tu...hehe...memang la seronok...dh tua2 ni...tak de g dah nak main2 bnda2 ni... :)

Pais Chaos said...

wahh seronok, nak join!!

JMR said...

weh, ak dgr belah2 sana mercun murah ek..thun dpn ak nak order ngn mu la..bereh?

imHepPie said...

adeh knapala daku cuma berani men mercun pop saja...wuuuu

miSs siv said...

suke main mercun~
tapi x suke sbb skrg dah tak boleh nak main!
mak kate "da besar.duk umah je"
huuuu~~

**lagu ape kah dlm blog akak nih?*