BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, September 4, 2009

..::Kucing Oh Kucing::..


Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah
dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu.

Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin
bertemu jodoh dengan Gayah yang sememangnya amat suka dan cinta pada
kucing. Bukan itu sahaja, sebelum berkahwin dengan Budin, Gayah sudah
sedia ada membela seekor kucing siam.

Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing
terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya,
Gayah lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan
sehari-hariannya.
Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok
berbanding dengan dirinya.

Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Budin membuat
rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan hidup isterinya,
Gayah. Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.

Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi ,
Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat
dalam karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor
kapcainya sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 kami lalu
dihumbanlah si Tompok tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah
dia ke rumah dengan siulan mengikut rentah lagu "Cindai" nyanyian Siti
Nurhaliza.

Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan
sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan
Budin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan.

Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh
dibawa si Tompok, 20 kami dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok
berjaya mendahuluinya pulang ke rumah. Budin tidak putus asa begitu
sahaja, alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal
lenggan.

Maka nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi
jauh tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan
ditempuh, sekijap ke kiri, sikijap ke kanan, yang lurus, yang bengkok,
segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok
dibuang begitu sahaja.

Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.
Budin: Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh
suspen lagi berdebar-debar...

Gayah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah keheranan.

Budin: Panggil dia! herdik Budin dengan nada yang tinggi...

Gayah: Kenapa? tanya Gayah lagi.

Budin. Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni!...

13 comments:

mamai said...

padan muka budin saper suruh kacau tompok...

green said...

oo..kucing~
tompok ae..

cookie devine said...

mamai,
dah Gayah syg lebih pada Tompok.Mau Budin xssawan.

green,
Kucing Green nm apa?Hijau?ngehngehngeh

cookie devine said...

mamai,
dah Gayah syg lebih pada Tompok.Mau Budin xssawan.

green,
Kucing Green nm apa?Hijau?ngehngehngeh

abang besi said...

mcm shilake!!!hahahahahaharghh!!gelak besar gua membacenye..hahaha...

dia plk yg sesat.terer tol kucing tu.
hahahaha...

aRien de GreaT said...

hahaha..padan muka budin tu..tu la...xsuka sgt kt kucing..hahha..

et said...

x suke kucing gak...tp, xde la smpi tahap bidin itu..kejam+sadis gler..

cookie devine said...

abg besi,
jgn memain ngn kucing siam.kalah awek siam tau.

Arien The Great,
Sayang bini tp xkn tmpat.kena ngn tucing tuh.

et,
allergic ke yang?

cookie devine said...

abg besi,
jgn memain ngn kucing siam.kalah awek siam tau.

Arien The Great,
Sayang bini tp xkn tmpat.kena ngn tucing tuh.

et,
allergic ke yang?

sharamli said...

budin ni ...sj je tw...

jemarisepi said...

hahhaha..nak gelak nok...kelako..sama kelako cam ulo masuk kain pak arab semalam..hihihihihi...

itu lah kan keistimewaan yg ALLAH SWT berikan pada kucing...huhhh..kita..?ader guna x keistimewaaan yg ALLAH bagi kan pada kita..ader..?

So pk pk kan lah ekkkk....

Pais Chaos said...

cerita menyayat hati..

sweetbutterfly said...

ala...kesian...haha..tula berniat jahat...

Teringat pulak kucing kat umah...hm