BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, November 20, 2009

..::My Sad Love Story::..

Ceta dia begini..... kite kenal tahun 2006... bulan January... masa tu kite anggap dia macam adik aje la... masa tu masih lagi sekolah ....dari tu la kita kenal ... kite dgn dia selalu jgak cntct.... tapi tak la kerap sangat...
last year kite contct dia masa dah lapas gawai bualan June.... dia pun lyn kite ga..masa tu dia dgn pakwe dia memang dah ade crisis... kite taktau sebab dia tak citer kat kite...kite cntct dgn dia tiap-2 hri.. dia yg suruh kite wat mcm tu...
lama_kite cntct kite pun ade la terasa ade sesuatu yg bersarang kat hati... tapi kite wat dun know je....
tapi yag kite rasa pelik dia tak suka kite keluar dgn member perempuan kita.... bile kite tanya.. daia kata xde apa-2 la jwab dia....
kite pun wat ka bodoh aje....dia makin hari makin care plak kat kite... 16 september 2008..... kite pun sama-2 luahkan perasaan.... kite pun kapel... kapel di pisahkan laut china selatan.... ....
bulan 0ktober 2008 dia ade cuti masa tu.. dia ade balik ke sarawak.... masa tu dia ikut famili dia ikut rombongan pi bandar K... kite memang keja kat bandar K masa tu... tu la first time kite jumpa sebagai kekasih... ade famili dai ade la tengok kite masa tu...
selepas dia balik dari K tu pula... dia menerima yg dia sendiri tak pernah terfikir.... yg pak we dia nak kawin dgn gadis lain... dia kapel dgn mamattu 4 tahun.... ikut perancangan dia dgn mamat tu nak betunang bln Disember 2008... tup tap tup tap kawen dgn org lain plak...
masa tu dia kate nak minta maaf kat kikte sbab dia bohong kat kite.. dia minta kite jgn tinggal kan dia.. dia perlukkan kite..kite ikut je cakap dia sebab kite memang sayang ssangat kat dia.. dia ceta la smua kisah dia dari A sampai Z.. kite boleh terima apa yg pernah menjadi sejarah hitam hidup dia,.. sebab kite memang sayang kat dia..
pastu dia kata dia taknak jauh dgn kita... jadi bulan Feb 2009 ni pun kite resign keja kat bandar K,, kite pun keja kat semenanjung ni.... walaupun gaji kite keja kat sini kecik ckit dari sana kite rela...sebab kite sangup bekorban apa saja demi dia... pastu hubungan kite pun just go aje.... crisis tu kan asam garam dalam sesebuah hubungan....
bile dia balik dari sarawak selepas gawai bulan JUne ... kite rasa perubahan dia semakin ketara,,, dia pun semakin kurang caring kat kite...kite tanya la dia... dia cakap dia bz... k kite leh terima... kite kata nakjumpa dia hujung minggu pun dia kata bz ga.... kite pun terasa dah pelik ssangat.... ape hal pulak dia bz 48 jam ni.... kalah org yg ade biz betrilion.....
bulan Julai 2009 kite dapat tawaran kerja yg serba serbi jauh baik kerja kite selama ni... kite pun tanya la dia... boleh x kite amik keja tu. dia kate kalao kat bandar M jgn la.... sebab dia fobia dengar nama bandar M tu... sebab kat sae la x-pakwe dia... lagipun dia tak nak jauh dgn kite.... kite ikut aje....
1 ogos 2009 kite crisis sebab dia wat hal lagi... bab sminggu sblum tu dia dsh janji nak jumpa kite... tapi... bile kite dah aplly cuti,dah beli tiket bas... last minit dia cancel lak... tu masuk ke2 kali dia wat mcm tu kat kite... apalagi kite pun melenting... kite dah x tahan lagi,,, kite memang marah bebetul masa tu,,,masa tu dia ade ber alasan lagi... tapi marah macamane pun kite ...kite xpernah sekali terpikir nak berpisah dgn dia.... saebab kite sayang kat dia...
4 Ogos 2009 adalah tarihk hitam dalam hidup kite.... hari tu dia mengatakan yg kite perlu membawa haluan memasing...... kite pujuk dia macammane pun dia masih tetap dgn pendirian dia... dia kate kite ni terlalu ego... tapi kite rasa banyak kite bertolak ansur kat dia... bamyak yg kite dah korban kan terhadap dia.... x cukup lagi ke....kite pun x tau nak wat ape je lagi... biar takdir yg menentu kan...
sampai sekarang ni dah 3 bukan lebihk kite dah berpisah...... tapi perasan cinta kat dia tak pernah berubah.... malah cinta kita terhadap dia semakin kukuh.... xde org lain yg mampu menganti dia kat dalam hati kita.

Ini adalah real love story my buddy , Ibannesse.
E-mail yg dia forward sendiri......
So sad...waaaaa....


>


22 comments:

::PaRad!se 0f loVe:: said...

erm..mmg sedih..huhu~

pakcik kordi said...

sian la beliau.eh..beliau tau tk blog cik cookie ni?

nabilah_2908 said...

baru lagi rupanya...hrummm...dia masih lagi dlm peringkat 'sedang merana'...mula2 mmg la mcm ni..tp lama2 nanti ok la tu..even paksa diri jgn fikirkn hal lepas, tp kita ttp akn fikir kan gak...
sis..suh la dia bnyk2 bersabar, hari2 yg hitam ni akan berlalu juga...

Nakamura Kazuki said...

CC so sad...ambe nak nyanyi skit lagu korea bertajuk sad love story bleh..hahahaha...

Shifu67 said...

errr.... ko pun sedih gak ke

[s][u][e][h][a][n][n] said...

alahai...sangat baru la cite ni..makan masa nak lupa..cian dia..

kita sedih bila tgk orang sedih..

"Belum pernah ade cinta di dalam kehidupan manusia , sepanjang masa bahagia tanpa air mata"

huhuhuhu

imHepPie said...

siannya mesti sgt kecewa

LotsOfLove-Pearls said...

Sangat sakit hat coz dia banyak bekorban tapi tak dihargai lak.
mcm dipergunakan jek..

sI tEDI said...

cik cookie : aku ingatkan cerita ko.. terperanjat juga... ha ha ha.. sebab macam yg tukang cerita ni cerita pasal pompuan gak. ekekeekke

aduhai.. harap dia dapat terima hakikat yg sebenarnya

my note said...

sedih mmg la sedih bila berpisah dengan org yang kita sayang sgt2, tp bila pk baik2, org yg tinggalkan ite adalah org yng sgt rugi kerana die dh kenal hati budi ite. Well ibanese, dont be upset too much, mungkin lepas nie anda akan jumpe org yg tergila2kan diri anda. Tuah ayam di kakinyer tuah manusia siapa yg taw

♥chentaMAYA™ said...

melupakan itu ssh~
gua dah 1 taon lebih~
rase syg maseh bebekas~

Lifesaver said...

waaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!tak sangkanya

CINTAMANISZ Lite said...

kesah benar laa ni? ingatkan emel forward2 yg biasa2 tu aje..

ntah2...CC punya pengalaman pe?? haha..

Wanita Itu said...

sampe ati wat dia camtu...

~AmyLiana8886~ said...

ala sedihnyer..

Paan said...

Ingatkan citer u tadi...

anwaruddin said...

kesian nye ibanese tu, haih/

oranglidi said...

adeh.. ksian.

hans said...

owh,kesian dia
sob sob sob

Liyana said...

sedih..

mamai said...

kalaudah tak suka pasti ada seribu satu alasan cik cookie kan kan kan

m!z iNNo_cHieYY said...

owg yang punya citer ni..kwn aku..
huhuh..
yang pompuan & lelakinya..

wawawaaa..