BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, November 20, 2009

..::Petua 4B Bagi Yang Lambat Jodoh::..

Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : "Ustaz.. Kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya?sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih... "

Ustaz : "Perempuan yang macammana menjadi idaman kamu?"

Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar,penyayang dan menyintai saya sepenuh hati... "

Ustaz: "Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '4B. 'B'yangpertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?"

Pemuda : "Susah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua dan ketiga iaitu'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'

Pemuda: "Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang... sayajuga akan berpuasa setiap hari isnin dan Khamis ... .."

Ustaz : "Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yang keempat."

Pemuda : "Apa itu Ustaz! ?"

Ustaz : "BERCERMIN!"


43 comments:

Wanie-san said...

ambik ko!padan muke!demand melampau sgt!klu muke mcm brad pitt xpe gak..hoho

green said...

hehe...gd one~~

cHeRyNa PiReS said...

tak malu betul laaaa...cermin tak tgk:P

chah~ said...

haha.. B yg ke-4 tu x ley blahh.. bagus btol ustaz tu.. demand laa lagi. kan da kena..

oranglidi said...

adeh.. sentap baca.hehe..

ingatkan berfoya-foya..

mamai said...

takut cermin pun tk sudi hehehehe

Paan said...

Basuh Berak & Bau Badan pun kena amek berat jugak.

pigeon said...

ahahaha.. ni sure psl gigi kuning nih, sbb tu berat jodoh. ekekeke

Fza.ithu.Zazha said...

pergh.. ckp ustaz ni pedas tol.
best best. :p

anwaruddin said...

kah kah kah! lagiu 1 B, "berotak" ;D

Cik Cookie said...

wanie-san,
dia igt dia brad pitt.

Cik Cookie said...

green,
and nice 1.just for fun my dear.

Cik Cookie said...

sha,
cermin rumah dia pecah tuh..

Cik Cookie said...

chah~,
nanti CC nak g jumpa ustaz tuh.
nak mintak petua lain.

Cik Cookie said...

oranglidi,
kamu ke org yg jumpa ustaz itu?

Cik Cookie said...

mamai,
Cik Cookie rasa cermin pun blh pecah.
terkejut.

Cik Cookie said...

Paan,
ada ke yg xbasuh berak?
walaweiii...patutlaa pokok makin lama makin xde.

Cik Cookie said...

pegion,
gigi kuning mmg CC pun xleh g.
geli dowww..

Cik Cookie said...

Fza,
ustaz tuh serious lawak gak.

Cik Cookie said...

anwarudin,
a'aa kan.
mamat tuh mmg xde otak kot.
xukur bj bdn sendiri.

sI tEDI said...

ekekkekeke..

a'a lah/.. aku setuju..berukur pun leh gak..

ukur baju di bdn sendiri

♥chentaMAYA™ said...

bercermin?
hee~

:P
oh!
saye haruslah cermin diri sndiri!
*sigh*

hee~

cik EPAL said...

bercermin??? hehe,,

saya klik mister potato anda ;)

el said...

kahhhhhhhhhhhhhhhh
ape jd kat pemuda tu...terkelu ke..kahhhhh

Shifu67 said...

jgan sampai cermin pecah dah laaa

Razman said...

haha..mmg kena setepek..

Lifesaver said...

hehehe...sian mamat tu

Cik Cookie said...

sI teDi,
Cik Cookie rasa dia xtau bj dia ketat.
sbb tuh dia xukur.
ataupun mgkinnterlebih bsr.

Cik Cookie said...

chentamaya,
kita xyah bercermin, kita mmg dah chnatek.

Cik Cookie said...

cik epal,
a'aa bercermin.
pakai cermin compact powder pun ok.

kunjung balas klik mengelik akan menyusul.

Cik Cookie said...

el,
dia kejung el.

leadleedeea said...

bercermin? hehehehe~!!! kelako laaaa...

kalau ade jodoh tak kemana..kan cc?

aRien de GreaT said...

hhahaha..sgt setuju ngn ustaztu...ape die hengattt...die je reti memilih???

pakcik kordi said...

hambiksss!!!!

kah kah kah!!!!!!


rumah beliau tkde cermin.mungkin>?

(bila kita nk dating?)

ijoks2009 said...

Kah kah kah terkena jugak akhirnya..
tak boleh tahan gelak ha ha ha..
kisah paling lucu setakat ini.

Ini Cerpen ketiga saya dlm blog.jangan lupa baca dan bagi komen.
http://ijoks2009.blogspot.com/2009/11/jongos-ketua-serigala.html

Hisham said...

hehehehehe...ari2 kna bli cermin sbb asik pecah jer..

Cik Cookie said...

leeadleedea,
dia xnah ada cermin tu..

pasal jodoh lak mmg ada tp klu xusaha mn mau dtg.
hukhukhuk

Cik Cookie said...

arien,
bahaya gak kalau terlalu memilih tapi klu xmemilih mcmn lak kan.

Cik Cookie said...

arien,
bahaya gak kalau terlalu memilih tapi klu xmemilih mcmn lak kan.

Boneka tak sakit said...

susah arr rumah takde cermin hahah kedai pown takde rasa ensem je mcm bradpit! hu hu huhuhu//

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

tapi dan bercermin ok gak..ada b ke lima tak?? haha ^-^

et said...

ngee..padan muke!

adibah said...

*cuba membayangkan cemana la agaknya wajah lelaki itu.. sampaikan ustaz bagi sampai 4B!!..

:-)