BLOG KE-2 - WEDDING

Sunday, November 15, 2009

..::Tulisan::..


[Tulisan berubah-ubah]

Ada orang yang bentuktulisannya tidak pernah berubah-ubah sejak dari dulu lagi. Ha..itumenandakan bahawa dia juga seorang yang sukar untuk berubah. Maknanyadia lebih suka mengekalkan personaliti dirinya yang sedia ada sejakdulu. Sebaliknya jika tulisannya sering berubah-ubah, bermakna diasentiasa mengalami pembentukan dan pembangunan personaliti dirinyamalah dia juga bersikap individual. Dari segi membuat sebarangkeputusan, orang yang tulisannya tidak berubah sejak dulu lagi lebihtetap pendirian dan lebih tegas. Manakala mereka yang sering berubahcorak tulisan mereka dikatakan lebih mudah untuk berubah fikiran. Bukanbermaksud mereka ini tidak berpendirian langsung tapi keputusan merekaitu masih boleh dipengaruhi oleh orang lain.

[Kecondongan tulisan]

Tegak- Sekiranya tulisannya itu tegak saja bermakna dia seorang yang rajin,bertanggungjawab, pandai bergaul dengan orang lain dan sikapnya amatmenyenangkan. Dia juga mampu membuat keputusan dengan wajar dan tepat.

Condongke kanan - Orangnya bersikap terbuka sama ada dalam pergaulan biasaatau hubungan cinta. Namun dia ini juga sentiasa memerlukan bantuan dantunjuk ajar daripada orang lain dalam apa juga yang dilakukannya. Dalamerti kata lain, mereka ini kurang yakin dengan tindakan yang diambildan memerlukan pendapat dan pandangan orang lain untuk menyakinkan dirimereka sendiri. Mereka juga mudah ditimpa perasaan cepat bosan jadisebab itu cukup pantang kalau mereka kena tunggu lama!

Condongke kiri - Dia ini seorang yang sensitif walaupun mungkin dari segiluaran nampak dia ini seolah-olah tak kisah sangat. Selain itu, diajuga seorang yang amat berhati-hati dalam apa juga yang dilakukannyakerana dia tidak mahu timbulnya sebarang penyesalan di kemudian harinanti. Walau bagaimanapun jangan tak tahu, mereka ini seorang yangcukup setia kepada orang yang dicintainya! Cayalah!

[Saiz tulisan]


Besar- Ini menandakan dia seorang yang kurang matang namun dia inginkanorang lain mengikut caranya. Sebab itu mungkin akan timbulnyaperselisihan dengan orang sekeliling. Bahkan dia juga amat gembira jikaada orang yang memandang tinggi terhadap keupayaan dirinya.

Kecil- Bentuk tulisan kecil ini menandakan dia seorang yang berfikiran jauhdan bersikap akademik. Selain itu dia juga sebenarnya seorang yangsensitif dan mudah tersentuh jiwanya.

Semakin lama semakin besar- Jika dilihat, mulanya saiz tulisannya taklah besar sangat tapisemakin banyak dia menulis, saiznya bertambah besar. Ini menandakan diaseorang yang berfikiran terbuka tetapi agak kurang berhati hati dalamtindakannya.

Semakin kecil - Ha.. ini pula membawa maksud bahawadia seorang yang cukup berhati hati tetapi suka menyimpan rahsia. Tapiawas, dia mungkin sanggup berbohong untuk menutup kesalahan dirinya.Kata orang, bohong sunat!

[Bentuk tulisan]

Lebar- Ia menandakan bahawa dia seorang yang aktif dan suka melibatkan diridalam pelbagai persatuan dan pertubuhan. Selain itu dia juga gemarmengembara sambil bercuti. Tapi nampaknya dia ini kurang bijak dalammenjaga hati teman-teman.

Tulisan kurus - Ternyata dia akan melakukan perkara-perkara yang hanya digemarinya saja.

Tulisan bersegi empat - Otak matematik rupanya dia ni.

Tulisan bulat - Ini menandakan dia seorang yang suka bergaul dan penyayang.

Bersambung - Pemikirannya berdasarkan logik.

Bercerai cerai - Segala tindakannya lebih cenderung mengikut gerak hatinya saja!

[Jarak tulisan]

Tulisanjauh - Sekiranya dia mempunyai jarak antara tulisan agak jauh, bermaknadia sukar didekati dan tak suka orang lain terlalu rapat dengandirinya. Bukan apa, jika dia mungkin akan bersikap mengongkong ataubergantung pada orang-orang yang rapat dengan dirinya itu.

Tulisan rapat - Memang mudah untuk berdampingan dengan dia ini kerana dia juga berfikiran terbuka.

[Ruangan di tepi]

Perhatikan ruang yang ditinggalkan pada muka surat itu. Sekiranya :
Ruangkiri kanannya sama, jarak ruang di kiri dan kanan muka surat itu adalahsama besarnya -Itu bermakna dia seorang yang berfikiran optimistik.

Ruang muka surat sebelah kiri kecil - Itu menandakan dia seorang yang amat sensitif sebenarnya!

Ruang muka surat kanan kecil - Sememangnya dia seorang yang rajin namun sukar membuat pertimbangan yang sewajarnya.

Penuh satu muka surat - Ternyata dia seorang yang amat tegas dan mempunyai banyak ide bernas yang boleh dikongsi bersamanya

---->>tulisan Cik Cookie cakar itik

53 comments:

YobSumo said...

fuiyooo tak sangka cara menulis pun buleh ditafsirkan. tapi ssh gila nak trace I macam mana, bergabung2 cara menulisnya.

Siti Nor Aisyah Bt.Rahman said...

nk copy skit blh..

Paan said...

Entahlah...susah nak tafsir sebenarnya. Itu mungkin dari secara kasar tanpa ambil kira faktor luaran.

Nakamura Kazuki said...

banyak persamaan plak dengan ambe ni...huhuhu..adakah ambe seorang yng berubah2..huhuhu...tepuk tangan bila rasa gembira..hahaha

hans said...

xder...
tulisan aku tak berubah tapi aku berubah
tolak entry ko bulat2
hehehehe

imHepPie said...

tulisan cam cakar ayam

pigeon said...
This comment has been removed by a blog administrator.
pigeon said...

huhu. . . tulisan me cantik skit la dari ccookie. sebab me cakar garuda.. muahahaha.. tayunk ccookie.

anwaruddin said...

dgn tulisan pun dpt menggambarkan seseorang tu mcm mane en, tapi banyak gak la yang betul, :)

nur 'adli azhari said...

good!!! bgus entry ni!

imam said...

tulisan teman sentiasa berubah sejak kecil..tapi kini sudah tetap..teman dah tetap pendirian..

Wanie-san said...

kalu tulisan cakar ayam ape plak kisoh nye??huhu

aRien de GreaT said...

erm...ni byg sama nih..hehehe

cHeRyNa PiReS said...

terasa macam nak join csi...boleh check tulisan org pasni:P

CINTAMANISZ Lite said...

CC..akak ni kidal, ada 2 jenis cara menulis. Satu tulisan menulis ngan cara biasa dan lagi satu menulis dari arah terbalik...iaitu tulis dari sebelah atas...hahaha..
akak nak sign borang ke hapa pun...sign dari atas kepala kertas..pelik org tgk.

cik EPAL said...

tulisan saya pon selalu berubah ni..hehe ;)

mEiZ SHA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
mEiZ SHA said...

memang tepat sekali!!
;D

Lifesaver said...

dah tak kenal mcm mana tulisan sendiri...

mamai said...

tulisan pakcik campur-campur ada besar dan kecik, tegak dan condong, kanan dan kiri....kecuali kalau pakcik tulis jawi ajer consisten tapi tak tak ada orang paham walau ustaz pakcik sendiri

[s][u][e][h][a][n][n] said...

dah lama x menulis...hihihihihi

~AmyLiana8886~ said...

amy tulisan bulat n beso..heheeh

kimisai said...

kalau menaip jek .....ajhahahahahaha

pakcik kordi said...

oo..pakcik kordi tulisan sambung tau...hmm..agak menarik tuh!kan cik cookie??

Cik Cookie said...

YubSumo,
mehlaa kita bergabung buka bengkel penulisan

Cik Cookie said...

SNABR,
silakan..

Cik Cookie said...

paan,
mungkin factor luaran adalah pen yg dakwat hmpir habis.

Cik Cookie said...

Nakamura Kazuki,
xsangkakan.
since ada org nak t/o ke KL,tulisan pun kena tukar.

Cik Cookie said...

hans,
nnt entry diri berubah2 lak.

Cik Cookie said...

hans,
nnt entry diri berubah2 lak.

Cik Cookie said...

imheppie,
CC cakar itik.

Cik Cookie said...

pigeon,
ganas tuh.

Cik Cookie said...

anwaruddin,
kesimpulan tulisan menentukan siapa diri anda.

Cik Cookie said...

nur'adli,
mekasih....

Cik Cookie said...

imam,
mantapkan lagi pendirianmu

Cik Cookie said...

wanie-san,
kamu suka KFC

Cik Cookie said...

arien the great,
jgn diselubungi mistewi

Cik Cookie said...

sha,
smlm CSI-Miami,Harotio dah kn tembak.Haruskah Sha yg ganti?

Cik Cookie said...

sha,
smlm CSI-Miami,Harotio dah kn tembak.Haruskah Sha yg ganti?

Cik Cookie said...

CintaManiz,
orang kidal otak bijak tuh.
Yang pasti mulut pun byk cam CC tapi CC xkidal.
hehehehehe...

Cik Cookie said...

cik EPAL,
tukar pen laa xbg berubah2.

Cik Cookie said...

mEiz sha,
terkena kan?

Cik Cookie said...

lifesaver,
lagi bahaya xkenal tulisan sendiri.

Cik Cookie said...

mamai,
baca jawi boleh, tulis jawi lagi teruk dari cakar itik.tragis

Cik Cookie said...

suehan,
rajin2laaa....

Cik Cookie said...

~Amyliana~,
macam sama je kita..

Cik Cookie said...

kimisai,
90% dari kj CC adalah pakai PC.
lbh krg laa kita.

Cik Cookie said...

abg kordi,
yea tulisan abg kordi bersamabung.
Cik Cookie masih simpan "sorat chenta" abg kordi.
opsss....

Zainal Mohd Jais said...

Tahniah.

CC dah recover dan ceria.
Folower & sahabat u semua pun happy.
Lepas ni kena lebih pandai jaga hati & perasaan sendiri.
Sebab kalau kita pandai jaga hati & perasaan sendiri, kita akan pandai jaga perasaan orang lain.
Dan yang penting, kita boleh buat macam-macam perkara hebat.

Tq singgah di blog i.

pakcik kordi said...

kah kah kah...tp,terima kaseh lah sebb masih menyimpan surat tu.ekau mmg setia(tiba2 je)kah kah kah!!!

paTonG kerTaS said...

kite yg type pertame.
;p

leadleedeea said...

tulisan lead kecik for sure...dari dulu2 lagi...hehehehe~!!!

m!z iNNo_cHieYY said...

ermm..identiti blh dikenali dari tulisan..

aku blh mnulis dgn tangan kanan & kiri...tp tulisan aku buruk rupenyerrr...
huhuhh~~