BLOG KE-2 - WEDDING

Sunday, November 8, 2009

..::Wasiat Nenek::..

Nenek kepada Shasha sedang terlantar di hospital kerana sakit jantung.

Keadaannya semakin hari semakin teruk. Shasha dah tak tau apa nak buat lagi. So suatu hari tu dia panggil Pak Din untuk bacakan doa untuk Neneknya. Tapi semakin dibaca, semakin teruk sakit orang tua tu. Sampai terketar-ketar dan termengah-mengah kerana terlalu sakit.

Nenek yang dalam keadaan tak berdaya tu memberikan isyarat meminta pen dan kertas. Shasha memberikan pen dan kertas kepada neneknya. Dengan sisa-sisa tenaga yang ada, Nenek menulis dan memberikan kertas itu kepada Pak Din.

Pak Din menganggap tak baik membaca wasiat di hadapan Nenek sebelum Nenek Wani meninggal. Jadi dia pun masukkan kertas tu ke dalam poketnya. Tak lama kemudian Nenek pun meninggal dunia. Selepas seminggu kematian Nenek, Pak Din pun datang ke rumah Shasha, dengan memanggil semua sanak saudara Shasha, tujuannya tak lain dan tak bukan untuk menbaca wasiat dari nenek tersebut

Pak Din pun berucap, menyatakan kesedihannya atas kematian Nenek, dan di akhir ucapan itu Pak Din mengajak Shasha dan saudara mara membaca wasiat itu bersama-sama, yang antara lain isi itu ialah...

"Din, ... . kau janganlah berdiri di atas wayar oksigen aku tu....


24 comments:

Nakamura Kazuki said...

cik cookie..confirm frust gilerrrrrrrrrr pak din tengok wasiat macam tu...hahahaha...

fadh said...

hihi~
klaka btoi la..
tkot pown ade gak..

Boneka tak sakit said...

kuikuikui! lawak2 mcm bangkai je..

Razman said...

haha..bongok gle..

miss izan said...

vunguk punye din!
miahahaha

mamai said...

hampeh nyer pak din mau kena saman nie

Pais Chaos said...

ingat citer btul.. cisss!!

eliza said...

erk..x gna pnya pak din..

Liyana said...

ahaha...nenek tu pndai wat lawak b4 die..

aRien de GreaT said...

hahahaah...mengonggggg...!!!
din..akan aku kojokan ekau din

Shifu67 said...

errrr... nak gelak ke ni...

siapa semalam bakar mercun kat stadium... ko eiii

Lifesaver said...

hahahaha!!kesian nenek itu...tak dapet den nak nolong haaa

HonEyBuNNy said...

hhahaha..mcm2 la nenek neh..ihiih

pakcik kordi said...

sian..mati org tua tuh..huhu...

♥chentaMAYA™ said...

ahahah~
lawaaaakkk~
kui3~

Naz said...

wuihh.. ni boleh disabitkan tuduhan membunuh tanpa niat nih... hehehehehe....

abu muaz said...

macam macam la cikcookie ni. saya siap bagi alfatihah dah.

Cik_daya said...

hahaha...
aper laa pak din nie

jai@jezz said...

hahahahaha.... terus ilang sakit kaki ni....

Firol said...

uiksss..wasiat menyentap jiwe

pu3iman said...

wasiat yg menusuk kalbu...

lama x jenguk blog cookie ;0

sharamli said...

igtkn wasiat ap la tdik..cis

CINTAMANISZ Lite said...

hmm...masa baca tajuk ingatkan betul ler nenek hang sakit...eiii..beristighfar pjg akak bila baca perenggan ke dua tu...pasal rupa2nya akak penah baca emel forward cenggini...huh!!

Ye ler..mana ler tau..nama hang shasha plak kan, ngeh2..

seroja jingga said...

hahhahhaa

buduh!