BLOG KE-2 - WEDDING

Saturday, November 14, 2009

..::Sebungkus Nasi Lemak::..

Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia5 tahun menaiki bas ekspres Kuala Lumpur-Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandubas "Encik.. tolong tengokkan anak saya ya... Nanti kalau sampai di Ipoh... cakap pada anak saya."

Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet sekali. Setiap seminit dia akanbertanya pada penumpang disebelahnya.. "Sudah sampai Ipoh belom?"

Hari mulai malam dan anak itu masih terus bertanya-tanya. Penumpang disebelahnya menjawab.."Tidor aje la.. Belom sampai lagi ni.. nanti kalausampai saya akan kejutkan!"

Tapi si anak tidak mahu diam.. dia pergi ke depan dan bertanya pada pemanduuntuk kesekian kalinya,

"Pakcik.. sudah sampai Ipoh ke belum?"

Pemandu yang sudah keletihan menjawap soalan itu berkata.. "Belom! Tidur aja la! Nanti kalau dah sampai kat Ipoh...pasti dikejutkan.. !"

Kali ini, si anak tidak bertanya lagi, dia tertidur nyenyak sekali. Kerana suara si anak tidak kedengaran lagi.. semua orang di dalam bas lupa pada si anak,sehingga ketika sampai di Ipoh .. tidak ada seorang pun yang membangunkannya.Hinggalah melepasi Alor Setar.. si anak masih tertidur dan tidak bangun-bangun.

Tersedarlah si pemandu yang dia lupa membangunkan si anak. Lalu ia bertanyapada para penumpang..

"Encik-encik dan puan-puan sekalian.. bagaimana ni....perlukan kita hantar semula anak ini?"

Para penumpang pun merasa bersalah kerana turut melupakan si anak dan setuju menghantar si anak kembali ke Ipoh...Maka berpatah kembalilah rombongan bas itumenuju ke Ipoh ..

Sesampai di Ipoh... si anak dibangunkan.

"Nak! Sudah sampai di Ipoh!Cepat bangun!" Kata Pemandu..
Si anak bangun dan berkata..

"Oh sudah sampai ya!"

Lalu si anak pun membuka beg pakaiannya dan mengeluarkan nasi bungkusnya, nasi lemak.. Seluruh penumpang kehairanan.. . "Bukankah kamu hendak turun di Ipoh?" tanya pemandu kebingungan.


"Tidak lah.. mama saya pesan.. kalau sudah sampai di Ipoh .. saya bolehmakan nasi lemak ni! nanti sampai Kangar, takut saya kelaparan"


p/s: Apakah perasaan anda jika anda ialah pemandu?hehehehe

20 comments:

enuLwanie said...

hahahahahahaha...
bangang betul si anak ni!
kalau sy, humban je dlm gaung!

Cik Cookie said...

enuLwanie,
5yrs old kid.hehhehehehehe

zaiMi said...

btnye dh smpai ipoh lum bagai nk rak.. rupe2nye sebab nk mlantak nasik lemak.. haha

enuLwanie said...

serius!
ala, tak jadi humban la.
i belai2 dia.
hehehehehe

Wanie-san said...

kalu sy la driver 2..sy suh die makan kat tepi jalan..pandai2 ler die balik ke kangar sendiri!cis bedebah!

Liyana said...

hm, bagus driver tu and bagus juga budak itu.. cerita dr mastika kan..i suka cite ni

Cik Cookie said...

zaiMi,
nasi lemak antarabangsa.

Cik Cookie said...

enuLwanie,
hahahaahhaha

Cik Cookie said...

Wanie-san,
xbaik kejam ngn budak2.

Cik Cookie said...

Liyana,
enjoy kan?

sI tEDI said...

ha ha ha..

kalau aku.. budak tu.. dengan nasi2 lemaknya sekali aku lemparkan keluar dari bas!!

mueheheheheeh

ketawa keji!!

:P

Nakamura Kazuki said...

cik cookie..kita kasi nasi lemak 5 kali kat muka anak tu....hahaha...memang tak bleh blah ..hahahah

mamai said...

kalau pakcik sure pakcik antor di balik kat mak dia

imHepPie said...

lempang laju2 budak tuh 44 kali

imam said...

driver ngan penumpang dalam bas tu yang bengong..dah nama pon bas Kl-kangar..buat ape pi berenti ipoh..
hahahaha..tapi budak tu mmg nak kene lempang pon..hahaha

pakcik kordi said...

kah kah kah!!!apa punya cerita da!!wargggh!!!!!keras perut aii tau baca cite ni!!apsal kebelakangan ni bloggers ramai yg buat lawaks ha..sampaikan pakcik kordi tak sedar yang pakcik kordi tercirit cirit buih tanpa disedari...huhu....tensen aii tau!!!mencik mencik tasuke tasuke!!!!

cHeRyNa PiReS said...

kesian driver. tp nak marah budak2 pun susah.

patutnya dia tanya dulu,

"adik nak turun kat ipoh ye?"

my note said...

ahahhahahahahaha.......mmg bengang la pemandu bas dan rombongan dlm bas..., sbb sebagai manusia biasa pasti kita berfikir yng anak kecik 2 nk turun kat Ipoh...

Lifesaver said...

nak nasi lemak!

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室