BLOG KE-2 - WEDDING

Friday, November 20, 2009

..::Tanda-Tanda Jodoh::..

Pada usia melepasi 30-an dan masih belum bertemu jodoh.Ramai kengkawan yang sudah pun bertemu jodoh dan mendapat cahaya mata....sudah banyak majlis waliwatul urus kengkawan dan saudara-mara yang saya pegi tak kire laki atau pompuan. Satu soalan yang selalu saya tanya member-2 saya laki atau pung pompuan adalah seperti ini :

Sebelum ko bertemu jodoh ngan suami/isteri ko sekarang...di mana ko dah bertemu banyak "perhentian" (couple tapi bukan jodoh larr) musti ada satu perasaan istimewa yang ada di dalam hati ketika ko bertemu jodoh TETAPI perasaan itu takder sebelum ni semasa ko kapel dulu.

Rata-rata kengkawan memberikan jawapan yang boleh saya rumuskan begini.

Jawapan oleh kengkawan lelaki.

1. Rata-rata kengkawan lelaki saya memberikan jawapan iaitu merasakan hidup ini tidak lengkap....merasa seolah-olah jika memiliki kekayaan setinggi langit pun hidup ini masih ada yang kurang/tidak sempurna. Merasa tidak tenang, hati dan perasaan merasa berkocak tetapi merasa tenang bila bertemu dengan si dia. Perasaan yang sama yang dirasai oleh bapa kita Saidina Adam a.s sebelum diciptakan Siti Hawa....sedangkan Saidina Adam yang duduk di dal;am syurga buleh merasa sedemikian, apatah lagi manusia biasa yang dok kat dunia cam kita nier

Korang lak rasa macamana?
Ke cukup je pakai PERENCAH SECUKUP RASA?
Tak ori laa plak kan?


37 comments:

♥chentaMAYA™ said...

gua belom dapat rasa apa2~

pakcik kordi said...

tkde rasa pape lg skrg,..tktau la wak...blum masanya lg..sian la oden...huhu...tp oden ok jo....sbb den tau,nt ade jgk seseorg gadis misteri utk den...=)

oranglidi said...

stuju bonaarr dengan pndapat llaki tu~

oranglidi said...

er.. cik cokie macam ne plak? bile lagi nak wat kenduri.. lame wa tunggu nak makan nasik ayam ni. hehe.

cik EPAL said...

tak tahu la nak rasa apa.. :D

[s][u][e][h][a][n][n] said...

knp kita x rasa apa2 cik cookie? grrrrrr

ali said...

betol gak tu...tp mcmaner kite nk tahu yg sape perlu kite bercinta tu ek...sebab kengkadang kite pandang luaran jer...ape kateria yg perlu kite lihat mase memilih tu?

cheqna said...

perasaan...

sukar untuk diungkapkan dengan kata kata...hmmm..

imHepPie said...

blom cukup umo nk rasa cmtuh hihi kene tunggu 4 5 taon lgi

Cik Cookie said...

chentamaya.
Cik Cookie ada rasa tapi mcm tawar je.Harus tambah gula

Cik Cookie said...

pakcik kordi,
owhhh..siapakah gadis mistewi itu?
Cik Cookie kah?
macam xmistewi je.

Cik Cookie said...

oranglidi,
Cik Cookie belum jumpa lg.
skrg main tarik tali lagi ngn Pakcik Kordi9tiba laa kan)

Cik Cookie said...

Cik Epal,
rasa epal jelaa.
hehehehehe...

Cik Cookie said...

[s][u][e][h][a][n][n],
kena tmabah lg laa gula ngn garam.
asam jgn lupa.

Cik Cookie said...

ali,
kecantikan hakiki dtg dr hati.
lalalalalala

Cik Cookie said...

cheqna,
kadang2 action speak louder than word.

Cik Cookie said...

imheppie,
dah potong blum?
hehehehehe..

Hazzy Ishak said...

tak jumpa lagi, so tatau rasa apa...

peace

♥chentaMAYA™ said...

ahah~
hambar?
cepat tambah aji na moto+garam+gula!~

el said...

mcm daku kan
dulu ms 1st jumpa my huby
mmg ada magnetik kira mmg naluri tu ha..nilah cahaya idup aku...aku xleh lepaskan..aku akan berusaha smpi dpt...
mcm tu gak ngan my hubby dia pun rs cam tu gak...

tp dependslah diri sndiri
kalo rs diri sndiri leh idup sndiri teruskan..tpi rs2 x bleh ...harus mencari teman..jodoh tuhan dah tentukan cuma lmbt dan cepat jer
insyallah...cepat2 CC ketemu jodoh ok

pssstt pehal ni
pakcik kordi ngan CC ni
tiba2 jer cite psl teman iduplah...kawin lah...kahhhhh

kemarukkk la tu....pelan2 kayuh ok

seroja jingga said...

dulu masa jumpa ex husbnd akak.
my heart wud say
"he is the one"
dan akak terus percaya kata hati

tapi jodoh kami tak panjang.
terima dengan redha

Lifesaver said...

yerp!btol!bila bertemu dgn dia..rasa happy je..takde gaduh2

mamai said...

cc kalau orang dah bertemu jodoh masih boleh bertemu jodoh lagi kan.....

Wanie-san said...

blom tawen so xdpt rase ape kelebihan b'kawen..hihihihi

Shifu67 said...

lelaki tanpa pompuan.... pompuan tanpa lelaki... ibarat munim teh tanpa gula...

sruppp... sambil minum teh strawberry hadiah OneZ... hehehe

green said...

huhu..xd pengalaman laa

Cik Cookie said...

Hazzy Ishak,
Kang junmpa laa.

Cik Cookie said...

el,
dulu laa kan, ada gak rs mcm nih tapi lama2 padam.
rasa mcm kn tiup angin.
mungkin factor cuaca.

Cik Cookie said...

seroja jingga,
yg berlalu biarkanlaa.
mehhh kita cr pengganti.
lalalalala

Cik Cookie said...

lifesaver,
kalau jumpa tapi bergaduh.
pastu windu2.
mcmn ekk?

Cik Cookie said...

mamai,
CC rs tuh untuk laki kalau jumpa skali lg.
hehehehe..

Cik Cookie said...

wanie-san,
CC pun sama.
nnt kita kawin.hehehhe

Cik Cookie said...

shifu67,
itu nmnya saling melengkapi.

p/s:balik nnt nak tuntut tek stroberi.

Cik Cookie said...

green,
pengalaman blh di cari.
lalalalalala

anwaruddin said...

saya tak pernah bercinta, tak tau mcm mane rase perasaan yang berkocak kocak tu, hehehe

oranglidi said...

ambui. men2 tarik tali plak. jangan sampai terlucut tali nyoo

nur 'adli azhari said...

mmg x lengkap