BLOG KE-2 - WEDDING

Saturday, October 3, 2009

..::Makan Apa Kita Pagi Nih??::..

Selamat pagi semua dan selamat bgn pada sape yg br bgn tido.Weekend kan.Tido lebey pun xpo.Energy 5hari kj dah xde.So kn laa charge semula.Tapi Cik Cookie hari nih rajin laa plak bgn awal.I kan anak dara yang choosen 1.Hohohoho...Credit to my mum sbb ada anak dara yg rajin bgn pagi.Erkkkk...hari nih sajo terawal bangun sbb malam tadi tido awal.Xkol 10pm lagi sudah berada di Nebraska.
Since pagi nih dah bangun awal, Cik Cookie terus on kuttop Cik Cookie.Orang lain sibuk basuh muka and nak gosok gigi, Cik Cookie rasa lebih afdal kiranya Cik Cokie on kuttop dulu.Lalalalalala.....
Tapi bila slalu sgt depan kuttop nih blh jadi naik bosan.Tambah2 xda sgt manusia yang online pepagi subuh shapie nih.Maklumlaa hujan kat luar lak cam segan nak turun.Jadi suhu jadi cam musim sejuk nak ke musim bunga.Sejuk yang sgt best untuk buat taik mata.
Jadi langkah drastik Cik Cookie amik, baik Cik Cookie buat brekpas.Wahhh...sangat rajin kamoo ini Cookie.Haruslaa puji diri sendiri.Sape lagi kan nak puji?
Sebelum tuh basuh cadar dulu.Harus basuh sbb baunya semacam bau kambing pun ado.Tambah2 peta dunia kelihatan semakin jelas sejak gempa bumi nih.Jadi kepulauan baru telah timbul.Dari lambat lagi nak bagi nama baik Cik Cookie lenyapkan dulu.Hohoho....


Sesudah sumbat apa yg perlu dlm washing machine tuh, Cik Cookie mula menkodek cabinet dapur.Cari kot2 ada khazanah yang blh dimakan.Terjumpa spagetti.Gilo apo nak makan spegetii pepagi buto.Lagipun daging non ado dlm fridge.Seafood haram nak jumpa.Janggut udang pun xnampak.Kodek lagi.Jumpa plak maggi.Ahhh...xblh.Ini stok utk time kemalasan yang amat.Sekarang tgh rajin.Kena masak yg best skit.Lagipun makan maggi pepagi nih xda feel.

Akhirnya jumpa ini.
Self-raising flour and sardine.Terus feeling terbayang pan cake.With chocolate syrup.Yummm....yummm.Tapi apo kan dayo, choco syrup sudah lama tiada.Yang ado 1tin sardine cap CINTA.Non ado sardine cap AYAM kerana mahal.
Hohoho...terus pikir ini
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Typical Malay pancake a.k.a lempeng.

Since frypan dibeli 2bln lepas xnak diguna fungsi sebetulnya let's check it out.
Menjadi lempeng Cik Cookie.Meletop uoll.Sangat sodap.Xda minyak.Free cholestrol k.Say no to cholestrol.
Tapi apakan dayo Cik Cookie ngn Daisy ibarat dikunyah perut kenyang, ditolak perut lapar.Harus jg diletak secalit Daisy di Lempeng.Baru berseri gayonya.Baru ado effect kilat2 kat lemepng iteww..
Lempeng Cik Cookie tanpa ini pulak gayonya macam macam bini mati laki.
Jadi ini kena ado
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Sambal Sardine CINTA yang hancur.Harus menjilat jari makan ngn sardine nih.ada rasa cam pedas n masam manis skit.Xdo syrup chocolate pun xpe.Janji sardine.7keping lempeng ngn sepinggang sambal sardine untuk 3orang mkn.Bersama 2 in 1 Oldtown White Coffee.Sengat sedap.Bila perut kenyang mata mula layu
Tidooooooooo..............
>


15 comments:

cHeRyNa PiReS said...

sedap jugak cenggini...lagi2 tgh ujan...pergghh...cik cookie sangat rajin, kalau sha tak taulah nak jd apa sbb tak serajin itu. malas sungguh nak bergaul dgn tepung. tabik cik cookie!:)

cookie devine said...

hohoho...pssst...sbtlnya CC pemalas.

mizz saifa said...

pergghh pas mkan terus tido.. besttt..saifa selalu jerk wat camtu.. hehe..

nabilah_2908 said...

hrummm...lapar la pulak tgk ini lempeng....

Boneka tak sakit said...

BAPAK SEDAP BREAKFEST KO!! jeles nie jeles gila..!!!

mamai said...

alhamdullilah kenyang dah makan

miss izan said...

tetibe jadik lapo ;(
huhuhuu

el said...

mkn lempeng ngan sardine pedas jilat jubo mmg terangkat abis....

et said...

wah3..lme x mkn lempeng..tp, sggh ke ngn sardin? x pernah lak cube..resepi bru nih..hik3~

Shifu67 said...

tunjuk macam2.... last sekali lempeng jugakkk yg ko buat... ingatkan buat muffin ke... apa ke

7 keping ko makan.... adala yg kena beli penimbang baru ni.... lariiiiii

imHepPie said...

cik cookie telah membuatkan daku mau merosakkan my diet..ahaha..

Wanie-san said...

perghh.....cik cookie...lapo la plok....tlg post kat wanie skit..huhu

Uruchimaru @ kf said...

hehehe oic cik cookie pndi wat lempeng terbang tak?

jemarisepi said...

kakkakkaka....
baru ari ni bangun awal nya..
itu pun setelah ku tendangtedang tilam yg ado dan ku buka pintu bilik berkalikali...
kalu x jgn harap...!!!

apa pun nok,sarapan pagi tadi dengan sardin kegemaran ku mmg mabless lah...hihihihi...

sharamli said...

bini mati laki p0n xwt lempeng cmtu tw...heee